Musik für Lovestories

DEUTSCH

Viele Autoren arbeiten mit Musik, wenn sie ihre Geschichten schreiben.
So arbeite auch ich!
Zur Zeit schreibe ich ja an einer Story, in der Liebe eine große Rolle spielt, also müssen auch ein paar Lieder her, in denen die Liebe thematisiert wird.
Da gibt es natürlich die schnulzigen Lieder, aber die deprimieren meistens nur oder geben einem Zuckerschock. Ich arbeite lieber mit den easygoing Lovesongs, die glücklich machen.
Normalerweise arbeite ich ausschließlich mit klassischer Musik, aber hin und wieder kann YouTube ganz hilfreich sein und Ideen sprießen lassen.

Wie seht ihr das? Braucht ihr Musik zum Schreiben? Oder auch um zu lesen?

ENGLISH

A lot of writers work with music while writing their stories.
And I do as well.
Right now I am writing a story where LOVE is a big issue, so I am searching for songs about love.
There is of course the sappy romantic kind of lovesong, but that just gives you a sugar overload.
I’m more an easy-love-song-music kind of girl.
Normally, I just write with classical music, but sometimes YouTube can be very helpful.

What’s your opinion? Do you need music to write or read?

Advertisements

One thought on “Musik für Lovestories

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s